Sus

Reabilitarea străzilor din oraș

Oravița reprezintă atât pentru oamenii locului, cât și pentru turiști, un oraș-bijuterie, care păstrează, prin străzile și clădirile vechi, prin obiectivele turistice unice în țară, frumusețea și valoarea culturală a vremurilor de altădată.

Pentru mine, ca orăvițean, partea de sus a orașului, cu specificul vechi de tip baroc, cu unele dintre cele mai frumoase străzi din țară, pare că ține timpul în loc și ne transpune în atmosfera din trecut. De aceea, am urmărit îndeaproape proiectarea reabilitării tuturor străzilor din această parte a orașului, pentru a păstra tot ceea ce avem mai valoros din acest aspect vechi. Pentru toate străzile laterale de sus din oraș, din situl istoric, au fost depuse proiecte pentru ca reabilitarea să fie făcută cu piatră cubică, păstrându-se specificul străzilor de demult, care atrage privirile tuturor turiștilor, iar pentru celelalte străzi, reabilitarea va fi făcută cu asfalt. De asemenea, așa cum am amintit în postarea despre iluminatul public, vom căuta să păstrăm specificul locului, eliminând stâlpii de curent, camuflând cablurile și să achiziționăm lămpi stradale de tip baroc. De aceea, rugămintea mea este ca, la lucrările de renovare a fațadelor locuințelor, orăvițenii din oraș să păstreze stilul arhitectural vechi, așa cum primăria a proiectat pentru reabilitare clădirile proprii.

Referitor la execuția acestor lucrări de reabilitare, menționez faptul că pentru fiecare stradă am realizat câte un proiect pe care l-am depus pe diferite linii de finanțare. Pentru partea de sus a orașului, proiectul depus a fost finanțat prin contractul de finanțare nr 161/28.10.2019 a fost autorizat și scos la licitație, dar pe parcursul evaluării ofertelor, am primit de la Ministerul Dezvoltării o adresă cu nr 464/21.02.2020 prin care ne anunța faptul că nu se mai alocă bani pentru investiții. Chiar dacă lucrarea era finanțată și ar fi fost atribuită unui constructor, execuția nu ar fi putut începe din cauza lucrărilor de apă și canal, având ca beneficiar Aquacaraș, lucrări care din pacate se desfășoară haotic, provocand multe nemultumiri locuitorilor din orașul nostru. Din acest motiv, nu putem demara reabilitarea străzilor, decât după finalizarea de către Aquacaraș a lucrărilor privind alimentarea cu apă, canalizarea și verificarea la punerea în funcțiune.

În viitor, după reabilitarea tuturor străzilor orașului, pentru a le păstra cât mai mult timp în stare foarte bună, avem în implementare noul PUG (Planul urbanistic general) al orașului, care cuprinde proiectarea a două centuri ocolitoare ce pornesc de la intrarea în oraș dinspre Timișoara. Prima centură urmează a se amenaja între Răchitova și Oravița, spre variantă și a doua, între Broșteni și Oravița, spre Moldova Nouă. Cu această ocazie, o să facem demersuri pentru a lua înapoi drumul național de pe ambele sensuri, care duc în oraș, pentru a-l putea reabilita din fonduri care vor fi identificate de primărie.

Toate aceste proiecte au ca finalitate reabilitarea tuturor drumurilor după toate standardele.

Am refuzat întotdeauna să demarez o lucrare superficială, doar pentru a convinge alegătorii, prin turnarea unui covor asfaltic fără fundație, care să se deterioreze imediat după alegeri. Consider că orice lucrare de drum trebuie să aibă o structură bună, care să-i asigure durabilitatea cel puțin 100 de ani, așa cum au ținut drumurile construite de străbunicii noștri.